top of page
  • ariella israeli

אז מה כל כך מוצלח בך?/מיתוג עצמי

עודכן: 11 במרץ 2020

מנהלת יקרה או כזאת שרוצה להיות ,החלטתי להתייחס בבלוג הראשון שלי באתר שלי לנושא המיתוג העצמי שלנו ולמה זה חשוב?

בילי היתה הילדה המושלמת ! היא למדה באחד מבתי הספר התיכוניים הנחשבים ביותר והייתה תלמידה מצטיינת, היא ציירה, תפרה והלכה לצופים . ילדה מושלמת!!

כל אימת שהורי היו חוזרים מביקור אצל הוריה ,ידעתי שסיפורי ההצטיינות והמושלמות של בילי יעלו ויגיעו.. והתסכול והקנאה היו מנת חלקי. ברור לי היום שלהורי לא הייתה כוונה רעה . הם מאד רצו ש אקח דוגמה ואצטיין גם אני!!

אני לא הייתי הילדה המושלמת ! הייתי תלמידה רגילה ,כזו שהיא לא מהמובילות וגם לא מהחלשות ! מהאמצע! היו לי חברות וגם חברים, יצאתי לבלות אבל לא תפרתי ולא ציירתי וגם לא הייתי בצופים... סתם ילדה רגילה !

כשנרשמתי ללימודי תואר ראשון באוניברסיטה ,הכרתי בחורה ,שהסתבר לי מאוחר יותר, שלמדה עם בילי בכיתה. אמרתי לה תגידי איך היה להיות באותה כיתה עם בילי תלמידה מצטיינת ובעלת תכונות נדירות -המושלמת !!

"מה" פערה את פיה חברתי החדשה: מושלמת ??? מי אמר לך? מי?? בילי לא הייתה התלמידה המצטיינת בכיתה. היא הייתה בסדר באמצע, אבל בטח לא המצטיינת , היו לה לא מעט בעיות חברתיות ועוד סיפורים שלא ארחיב כאן...הורי האמינו לכל הסיפורים שספרו הוריה..

עוד מילדות למדתי להבין שאני רגילה , לא מצטיינת , לא מושלמת ופתחתי חוסר בטחון בעצמי וביכולות שלי !

כאשר התבגרתי ורציתי להשתלב בעולם העבודה ,הבנתי מהר מאד שאני ממש לא יודעת כיצד לדבר על הישגיי או על עצמי. למעשה המעטתי בערך עצמי ולא ידעתי להפגין ביטחון ואומץ ,כפי שעשו אחרים ללא כל מאמץ. כאשר נקלעתי למצב ,שבו היה עלי להסביר את עצמי ,חשתי לחוצה ומלאת ספקות עצמיים.

איך אוכל לדבר על עצמי בטבעיות ובנינוחות ? איך אוכל לעשות זאת בלי להישמע יהירה ו"עפה על עצמי"?

כולנו נתקלנו ב"אחת מהן" – אותה אחת שנשמעת כמו שלט חוצות, שמקדמת את עצמה כל הזמן, בכל הזדמנות וללא בושה. אלה הן הנשים עם ה"מרפקים" ,הן מזכירות לכולן שהן עובדות קשה יותר, לומדות מהר יותר, מגיע להן יותר, ובכלל הן שוות יותר. וכאילו לזרות מלח על הפצעים – הן מתקדמות ומשאירות את כולנו מאחור.

ערכו של סיפור טוב?

יום אחד באחד משיטוטי בחנויות הספרים , פגשתי את ספרה של פגי קלאוס. הספר שלה לימד אותי שיווק עצמי.

האופן בו התגברתי על ביישנותי הייתה לעשות רשימה של עוצמות . רשמתי על פיסת ניר סיפור שלם המפרט את הישגי המקצועיים והאישיים. לאחר מכן בחרתי את העוצמות המרכזיות שעלו מהסיפור שרשמתי ומהם יצרתי את הסיפור שלי. "הסיפור של אריאלה ישראלי"

עמדתי מול הראי והתאמנתי על הסיפור שלי. הבנתי שעלי לספר אותו בהתלהבות גדולה, בדיוק כמו שאני מספרת לחברותי על אירוע מהנה שנכחתי בו. הבנתי שאם אני לא אתרגש מההישגים שלי אף אחד אחר לא יעשה זאת.

אז אמרנו שיווק עצמי בשיטה סיפורית מעודנת-לכתוב שורת עוצמות ולהתאמן עליהם בהתלהבות ובהתרגשות.

משמעות של הצלחה

המשמעות של הצלחה היא לשווק את עצמי באופן שהוא לא רק משכנע, אלא משקף גם את אישיותי הייחודית.

החיים היום הם בעידן היזמות, גם אם אנחנו שכירות. מקום העבודה אינו עוד מקלט בטוח ומוגן לאיש ואין זה משנה באיזו קרירה תבחרי. המונח ביטחון בעבודה ,הוא מונח ריק מתוכן. אנשים מחליפים קריירות ומקומות עבודה בקצב חסר תקדים. אם אתן לא תדאגו לעצמכן ,איש לא ידאג לכן ,על כן הדרך הטובה ביותר לא רק לשרוד אלא גם להתבלט היא לחשוב כיזמות ולשווק את המוצר החשוב ביותר שיש לכן- את עצמכן.

אבל להתרברב זה אנוכי ,מעצבן ונפוח ,פשוט דבר שלא נכון לעשותו- אנשים מעריכים צניעות??

יהללך זר ולא פיך ! ויש האומרים יהללך זר – ולא פיך! כלומר תני לאחרים לפאר אותך ואני אומרת ואם הם לא מפארים אז את ! חנכו אותנו שאסור לנו לספר על ערכינו והשיגינו כי זה נשמע שחצן ועלול לגרום לאחרים להרגיש לא בנוח. הרבה יותר בטוח להיות צנועה ונחבאת אל הכלים אבל האם זה עוזר לך לקדם את מטרותיך? בתקופת הילדות באופן טבעי ביותר אנחנו נוטות להשוויץ ולספר על אבא : לאבא שלי יש יותר כסף! או כפי שהכריז הבן של חברתי יום אחד שישבנו ליד השולחן בביתה: "לי יש יותר דירות מאשר לכולם", אתן יכולות לתאר לכן את חברתי שהתכווצה במקומה. ההורים שלנו מחנכים אותנו מגיל צעיר לדכא התנהגויות כאלה, או שאנשים לא יאהבו אותנו והם צודקים. מעטות לומדות ויודעות לאזן בן מידת הצניעות ובן הצורך לקדם את עצמנו במותג שבחרנו. לעיתים אנחנו חושבות שאם המסר שלנו יהיה אישי מידי ,או מתלהב מידי נראה בלתי מקצועיות ,בעוד שאם נעשה כך נוכל לשווק ביעילות רבה את המותג שהוא עצמינו.

זמן !

אם המותג הוא את, את צריכה לנפות 96 אחוזים של הדברים שמסיחים את דעתך ולנצל כל רגע לטובת המותג שאת רוצה להיות.

כולנו מכירות אנשים שעומדים לפתוח עסק....לכתוב ספר....ללמוד צניחה חופשית ....לבנות בית ...."ברגע שיהיה להם זמן " שטויות ! אם חשוב ואכפת לך-תמצאי לזה זמן. ואם המשמעות היא להגיד לחברייך, חברותייך ,לבן /בת זוגך- לא ,אז עשי זאת.

זמן זה כבר נדוש אבל זה באמת כל מה שיש לנו ,על כן עלינו לעשות סדרי עדיפויות ,גם במחיר מסוים חברתי ,אישי כזה או אחר . הי קנאית ללוח הזמנים שלך, ערכי רשימת הדברים שצריכה לעשות ,עברי עליהן במיקרוסקופ בכל בוקר ועשי להם ניתוח שלאחר המוות בכל לילה. האם הם משקפים בדיוק את סדרי העדיפות שבחרת? האם הם מסייעים לקידום המותג. נפי את השטויות כל יום. הפכי את השטויות שלא ניתן לנפותן להזדמנויות המקדמות את המותג שהוא את!

היי מודעת לזמן, יום אבוד.. שעה אבודה.. הם בדיוק כך א-ב-ו-ד-י-ם.

אני יודעת שמילותיי אלה מלחיצות אותך, מתכוונת ללחץ חיובי ,למידת הדחיפות שתוציא אותך מהכורסה כדי לעבוד על המותג שהוא את!!

את המפקחת ! את מנהלת האגף !את המנהלת ! את המורה !

את

63 צפיות0 תגובות
bottom of page